miercuri, 21 aprilie 2010

poți să mă ierți? din nou?


Asculta mai multe audio Muzica

am învățat să sufăr de la băiatul de la parter, care mă bătea și mă trăgea de păr, după care mă scuipa. atât de tare l-am urât, că am pus la punct un plan prin care să mă răzbun, dar s-a mutat. m-a durut.

am învățat să nu rănesc oamenii când mi-am văzut mama plângând. am plâns și eu.

am învățat să nu mai dau vina pe alții, când a ieșit tatăl lui Andrei pe scară și l-a bătut pe acesta de față cu noi toți. Andrei mă trăgea de cele două cozi. mi-am mușcat buzele până la sânge.

am învățat să iert când tu nu m-ai luat de nevastă, deși știai că tu mi-ai dat primul meu sărut. mă bucur că acum ești căsătorit și ai o fetiță pe nume Alexandra. am simțit că înnebunesc.

am învățat să iubesc oamenii de la fata blondă cu ochi albastri care și-a rupt piciorul ca să salveze băiețelul ăla rrom din fața mașinii. băiatul ăla mizerabil, care vorbea urât și fuma în spatele blocului. am fost mințită, înșelată, folosită, umilită, rănită, târâtă prin suferințe și mizerii care mi-au adus întunericul în suflet.

și mai am multe de învățat. îmi este clar care este următoarea lecție și până am s-o învăț am să scrâșnesc din dinți, am să îmi întind nervii până la punctul în care fiecare gând devine un chin aproape paralizant, am să obosesc fugind și-am să înghit atâtea noduri încât nu voi mai avea nevoie de mâncare. când suferi pentru că rănești oamenii pe care îi iubești, când nici tu nu vrei să te ierți, atunci știi că ai fost scos la tablă și ai luat 4, pentru că nu ți-ai învățat lecția și pentru că încerci să găsești scuze, ca un laș oribil și meschin.
trebuia să învăț, înainte de toate, înainte de orice suferință, de orice bucurie, de orice dorință, de orice greșeală, să învăț să îmi cer iertare. iertare, căci n-am învățat.

2 comentarii:

Mih spunea...

Un post foarte emotionant si frumos. Ai un suflet minunat. Si chiar daca nu ti-ai cerut iertare prin vorbe, e deajuns ca te-ai cait. Asta inseamna iertare..nu niste cuvinte.
>:D<

Un copil cuminte spunea...

poate așa e Mih, dar uneori e bine să spui cu voce tare ce simți/gândești. oamenii mai vor să audă câteodată că îți pare rău. eu oricum mereu îmi cer scuze numai cui nu trebuie, și îmi pare rău pentru orice fleac, doar atunci când o comit simt că împietresc și-mi îngheață "iartă-mă" pe buze. și e groaznic, e insuportabil și enervant că nu pot să spun ce am pe suflet.