sâmbătă, 15 mai 2010

aș vrea să ai nevoie de mine


dormi fără mine
te plimbi prin parc fără mine
te uiți la comedii fără mine
respiri, mănânci și trăiești fără mine
atunci de ce mai ai nevoie de mine?

dorm fără tine, dar dârdâi de frig sub pătura aceea rece și grea.
mă plimb prin parc fără tine, dar numai ca să-mi amintesc de tine,
cum speriai rațele, cum dansai prin iarbă, cum te jucai pe malul apei...
mă uit la comedii fără tine, dar nu pot niciodată să râd.
respir
mănânc
trăiesc
fără tine
dar pentru mine astea sunt nimicuri
aerul din plămâni
mâncarea oribilă pe care mi-o iau de la fast food
clipele de singurătate care trec pe lângă mine
tu
tu făceai să mi se oprească respirația de fericire
să mă înnec cu mâncarea de râs
și să mă bucur de viață
tu
am nevoie de tine
am nevoie de tine să ai nevoie de mine.


Photo source: Oprisco

23 de comentarii:

Mih spunea...

:) Si cata nevoie este cateodata.

[mi-a placut mult]

Un copil cuminte spunea...

:) as vrea sa fiu o nevoie, nu o dorinta.

[ma bucur]

Dianna spunea...

am nevoie de tine să ai nevoie de mine
foarte frumos...

~~~
m-ai pus un pic pe gânduri când ai spus că vrei să fi nevoie şi nu dorinţă... şi recunosc că am mers direct la dex să-mi explic asta şi în cuvinte, nu doar în sentimente :)

Un copil cuminte spunea...

@Dianna, mulțumesc și mă bucur să văd că ai un spirit de observație atât de ascuțit.
și, ce concluzie ai tras după ce te-ai dus la DEX :)?

Dianna spunea...

păi... dorinţa e ceva de moment, o chestie de impuls... pe când nevoia
e o trebuinţă, o necesitate... nu doar pentru azi, nu doar pentru acum...

Mih spunea...

Nevoia este ceva natural, obiectiv, ceva ce vine din structura sufletului. Nevoia vine de la sine. Nu o poti produce.

Dorinta e ceva subiectiv, creat de minte cu buna cuviinta. Ceva care la un moment dat va sfarsi chiar daca nu este satisfacuta.

Cea mai mare diferenta: nevoia trebuie mereu alimentata, satisfacuta. Dorinta..poti renunta la ea la un moment dat.


p.s. pff..cata treaba:P

ana b spunea...

ai uitat sa pui ceva, te cocoti fara mine :)

Un copil cuminte spunea...

@Dianna, sunt perfect de acord cu tine. Aș mai adăuga și faptul că o nevoie nesatisfăcutîă îți poate periclita existența, pe când la dorințe poți renunța uneori chiar din proprie inițiativă...

@Mih, nevoia este o trebuință conștientizată, de aceea nu poate fi obiectivă. Și nevoile, și dorințele sunt cam același lucru, se bazează pe aceleași principii, pun în mișcare același mecanism de auto-apărare/conservare/realizare, doar că intensitatea, impulsul pe care ți-l pot da sunt diferite...
Și te mai contrazic un pic: o nevoie poate fi produsă. Long live the marketing research field!

I soooo like talking to you guys.

Mih spunea...

Se accepta faptul ca ma contrazici:P

Dar o nevoie produsa nu cumva este rezultatul unei dorinte? O dorinta devine nevoie prin propria noastra decizie. E o linie foarte subtire intre ele. Nevoia pura nu este produsa.Dorinta este produsa. O nevoie poate deveni dorinta, o dorinta devine nevoie cand o simtim foarte puternica.

Cata filozofie pe noi:P Dupa atata "aprofundare" in aceasta discutie nici eu nu mai stiu daca ce simt acum e nevoie sau dorinta :))

Haiawatha spunea...

Cu mult dinte citesc poezii pe net... de ce? discutie lunga... rar e ceva interesant si domnisoara e o mare surpriza

Imi place ideea de a deveni indespensabil, ideea ca fara celalalt nu are rost sa mai respiram

Un copil cuminte spunea...

@ana b, uni fată uni? uni ni cocoțăm?
@Edu, mulțumesc, vorbești în termeni mult prea elogioși despre joaca mea...
aș purta acea "discuție lungă", dar momentan mă rezum doar la urări de revedere :)

Un copil cuminte spunea...

@Mih, dacă ar fi la alegerea noastră să transformăm dorințele în nevoi sunt convinsă că nimeni nu ar face-o. Nimeni nu vrea să depindă de un lucru extern, să atârne în dependență de ceva/cineva.
Te mai contrazic umpic :)
O nevoie poate fi produsă. Exemple sunt cu grămada: dacă tu ieri ai luat o doză de heroină, dar ai luat-o din proprie inițiativă, deci ți-ai dorit să faci asta, și-ai luat și azi pe baza acelorași simțăminte aceeași doză, te asigur că de mâine consumul ei va deveni nevoie.
Un alt exemplu foarte la îndemână este telefonul mobil ca mijloc de comunicare. Părinții noștri au trăit fără el, deci nu poate fi încadrată în Piramida lui Maslow de pe vremea aia. Dar a existat un dăjtept care s-a gândit el să bage unde radio într-o cutie de chibrit și-acum toți suntem dependenți de el. Mă rog, să nu exagerez, nevoia noastră este aceea de a comunica rapid și ușor, nu mijlocul prin care putem face asta.
Marile companii reușesc mereu să aducă pe piață un produs doar ca să lanseze un alt produs fără de care primul nu are sens. De exemplu: mașina și benzina. îți trebuie amândouă. dar întâi iei mașina, apoi benzina. și pot s-o țin așa într-o veselie.

Mih spunea...

Ai dreptate, insa sa nu uitam ca exemplele pe care le-ai dat, dorinta devine nevoie involuntar. Nu este decizia noastra. Si cand acest lucru se intampla, se realizeaza treptat. Iti doresti masina. Ti-o cumperi. Benzina devine nevoie. In prealabil benzina nu a fost dorinta. Ca nu ai benzina si iti doresti sa ai, ti-o doresti pentru ca iti doresti masina, altfel te asigur ca nu o sa vezi vreun om dorind benzina pentru el.:P Ceea ce ai explicat tu mai sus, este vorba de acea retea de dependente intre nevoi si dorinte. Dar ele nu se confund, doar uneori ai impresia ca se suprapun. Tre sa le vezi 3d :))

Un copil cuminte spunea...

3D, 4D, iar te contrazic :).
un om nu are nevoie de o mașină, sau, generalizând, de un produs. ai nevoie să te miști repede, confortabil, sigur și la cost cât mai scăzut, de aceea îți iei mașină și nu role.
anyway, cerințele consumatorilor pot varia... ai nevoie de transport sigur și la preț acceptabil, îți iei Volvo, vrei și-un pic de viteză, iei Ford, vrei să accezi la cercurile sociale "înalte", îți iei Mercedes, etc. Important e că nu te axezi pe produs, ci pe ce are nevoie publicul. Tu dacă ești producător de burghie nu trebuie să uiți că omul nu are nevoie de burghie, ci de-o gaură-n perete.
pe baza aceluiași principiu multe firme au dispărut, ignorând cerințele consumatorilor în detrimentul propriilor produse - acest lucru se mai numește și "miopia de marketing"...
și oricât de puternică ar fi o dorință, ea e doar un imbold, un impuls, nevoia e mult mai puternică...
am vaga impresie că tu confuzi dorințele cu acele nevoi conștientizate și manifestate - gen - mi-e frig - nevoia de căldură sau constață termică - această nevoie fiziologică se manifestă prin dorința de a avea o bluză mai groasă/o pătură/blană/polar etc, în funcție de cultură și origine, dar asta nu înseamnă că se modifică structura necesității.
bottom line, nevoile au caracter de urgență și sunt foarte puternice, putând influența întreaga existență a unui om, pe când dorințele sunt lucruri care țin de moment, de impulsul clipei, de capricii și sunt legate mai mult de personalitate, de fire și caracter, de gusturi, pofte și orgolii.
sper că nu te-a deranjat că te-am contrazis, dar îmi place foarte tare această discuție, mai ales când interlocutorul vede lucrurile dintr-un punct de vedere diferit de al meu :)
mai învăț și eu de la alții :D

Mih spunea...

Presupun ca esti la marketing ceva..oricum..in domeniu. Daca as fi profesor ti-as da un 10 pentru ca lupti pentru viziunea ta si vi cu argumente. Vedem aceasi problema din unghiuri diferite in spatiu, de aceea e nevoie ca sa vina cineva cu o functie de translatie ;))

Nu ma supar ca ma contrazici. Imi plac astfel de discutii. Si pun pariu ca daca am avea aceasta discutie face to face...wow...ar dura ceva..si ar fi aprinsa de la un punct. Nu ma las usor pana nu imi demonstrez teoriile. Dar tu ai studii in domeniu, eu ma bazez doar pe simularea unor lucruri :P

p.s. macar pregateste un ceai cat ne contrazicem. Sa alunece mai bine.

Un copil cuminte spunea...

Sunt la Administrație Publică, nicidecum la Marketing, dar am avut un curs care se intitula Marketingul Instituțiilot Publice. un curs total inutil, de altfel. dar mi-a plăcut domeniul și am citit cu plăcere câteva articole :P
ceai Irish Cream cu portocale servești? :)

Mih spunea...

Se vede ca ai citit. Oricum. Imi plac persoanele cu care ai ce vorbi, care te pot surprinde si care gandesc nu doar insira niste citate.

Ceai de care crezi tu, eu nu pot face diferenta. Ceva cald si aromat, calmant si in acelasi timp putin mai ...[ah ca nu gasesc cuvantul..:))]..efervescent? exista asa ceva?:))

Un copil cuminte spunea...

Aaaaa, cum să nu faci diferența???
Te provoc la un ceai când ajungi prin București... în scop educativ, bineînțeles.

PS - cald, calmant și... cred că te referi la rom :)

Mih spunea...

:P Mersi de provocare. Imi plac provocarile, mai ales cand e specificat..cu scop educativ. Ar putea fi si in alt scop? :-?

Nu stiu daca e vorba de rom. NU am prea multa experienta cu asa ceva:P Oricum ms mult :*>:D<

pikchiu spunea...

va servesc eu cate o cana de lapte cald cu miere. o sa va potoliti imediat :D

Un copil cuminte spunea...

@Mih, nu am prea multe părți "educative" :D
@pikchiu, nu știu prin ce coincidență, dar tocmai la lapte cu miere ma gândeam... missed you.

pikchiu spunea...

eram pe aceeasi lungime de unda :D
eram pe aici, cu ochii doar, citind :) vreau sa mi se termine liceul odata. vrea sa pot sa beau o cana de lapte si miere fara sa ma gandesc "maine iar ma trezesc, iar liceu, iar atmosmera apasatoare, iar mi-e greata". vreau varaaa, desi urasc caldura.

Un copil cuminte spunea...

@pickchiu, hai că mai ai puțin...
"lucrează cu tine, trebuie să treci peste aceste momente superficiale"... așa mi-a zis mie un prieten :| poate la tine are efect...
anyway, zâmbește, mâine va fi mai rău! vei începe facultatea...
acum pe bune, ai nevoie de motive serioase, nu de fleacuri :)
știu că zâmbești.
my work is done.