marți, 13 octombrie 2009

Secunda la pătrat


Massive Attack And Bjork - New World
Asculta mai multe audio Muzica
Cad, plutesc, mă zbat în vâltoarea asta de timp ca o frunză fluturând în vânt încoace și încolo. Strig, dar nici un sunet nu se-aude. Tot aerul din plămâni se propagă cu o presiune uimitoare, lăsându-mă fără suflare. Mă înec cu țipătul de eliberare și simt cum toată lumea atârnă greoaie de umerii mei. Cad, și privesc frumoasa lună cum se depărtează de degetele mele. O lacrimă ca un cristal se desprinde de pe o geană, lăsând o dâră umedă și sărată pe obraz. Plutesc, și simt căldura cântându-mi în corp. Culorile din suflet înfloresc pe chipul meu, lumina se adună în pieptul meu zbătându-se să agațe picul de viață ce se prelinge pe marginea ceștii. Un hârșâit ciudat îmi umple urechile și simt cum o voce mă cheamă printr-un receptor spre un univers nou, solitar și rece. Îmi acopăr ochii cu palmele, iar ele mă frig. Mă frig, mă ard, mă pârjolesc și simt clocotul. Erupția de emoții se amestecă în extenuare și anxietate și simt deodată cum totul se învârte. O dâră maro, o urmă de ruj, o pată de cafea ce mă trezesc din visare. Sunt violent de fericită pentru că e liniște. Căderea s-a oprit în punctul în care tu puteai să mă prinzi în brațe și nu ai făcut-o. Ca-n desene animate. N-ai haz. Plutirea a încetat și odată cu ea s-a dus și sunetul vocii tale. Îmi crește pulsul, unde ești? Încep să plâng, unde ești? Calmul se sparge, unde ești? Unde? Într-o lume nouă? Îmi țin respirația pentru că nu vreau să zbier. Lumea ta sfidează legile gravitației, iar eu am putut merge pe aer. Dar în lumea mea accelerația gravitațională variază în jurul valorii de 9,80m/s^2 și asta înseamnă, dragul meu, că oricât de sus mă vei duce tu în plutirea ta, cu toate minunile tale, n-ai cum să oprești căderea. N-ai decât să-l blestemi pe Newton.

P.S. - s^2 înseamnă secundă la pătrat, da, copii? Așa, mă bucur că am lămurit acest lucru. Ne vedem data viitoare, când am să vă vorbesc despre presiune și pascali! Just kiddin'... sau mai știi?

4 comentarii:

Mih spunea...

Ar fi interesant sa ne vorbesti si despre presiune si pascali, o lectie de fizica aplicata.

p.s.Imi place foarte mult cum scrii.

Un copil cuminte spunea...

mulțumesc frumos.
am să scriu și despre pascali, dar atunci când o vrea piticul de la mansardă, că numai de el ascult :).

pikchiu spunea...

eu as blestema marul ala ce i-a cazut lui Newton in cap. fara el, domnul asta era un necunoscut. la fel ca mine :) la fel ca multe alte miliarde de oameni

Un copil cuminte spunea...

eu i-aș fi scuturat vreo 10 kg de mere în cap, să vezi atunci faimă... niciodată nu mi-a plăcut nenea Newton ăsta, s-a luat după Aristotel și Galilei și era și misogin pe deasupra. norocul lui că era un om cu principii ;)