vineri, 6 februarie 2009

O nouă zi, o zi ciudată...

M-am ridicat din pat pe jumătate adormită, pe jumătate dorindu-mi să nu mă fi trezit deloc. E-X-A-M-E-N... F-I-N-A-N-Ț-E...pfff, ce S-O-O-O-O-O-M-N îmi e!
Trag o cămașă pe mine(recunosc, urăsc să calc) și mă duc la oglindă... și-mi amintesc de noaptea asta. noaptea in care am omorât un înger. păzitor. pe al meu. l-am lăsat să se stingă în întuneric, știind că a doua zi îngerul nu se va mai ridica din patul verde-albăstrui din stânga mea. de azi îmi port singură de grijă. sau nu. depinde.
Metrou. Cred că oameni așa normali n-am mai văzut de mult la metrou. De obicei se găsește măcar o persoană care să-mi atragă atenția prin felul cum e îmbrăcată, cum vorbește la telefon sau cum doarme pe picioare mai rău ca mine ...azi nimic ... sau așa părea...
Cursurile stau paravan între mine și oamenii ăștia normali, concentrarea e maximă când citesc rolurile trezoreriei, corpul meu emană prin postură(într-o rână) exact avântul academic de ultima sută de centimetriiiiiii... Frână. bruscă.''Mă scuzați!''
''Nu face nimic, nu-i nici o problemă!''... Dar ochii nu-mi stăteau la cea pe care o călcasem pe picior, ci la însoțitorul ei... La naiba, nu te las pe tine să-mi strici ziua, am examen azi, lasă-l pe profu' s-o facă!M-am înroșit, noroc că purtam beretul(pe care și tu l-ai purtat odată) că altfel m-ai fi descoperit acolo, în mulțime, cum stau chircită și încerc să aud ce-i spui în timp ce o mângâi ușor pe umăr...
Mă uit în jur, poate-poate reușesc să scap de roșeață și de bătăile rapizi ale inimii.Ascult...
''Tu când mai ai timp să înveți dacă azi vii cu mine?''(probabil remarcase cursurile măzgălite din mana mea)spuse ea pe un ton languros...
''Eu învăț în fiecare zi!''
... îmi venea să mă întorc și să-i strig în nas: Leneșule, ești și mincinos pe deasupra! când, Doamne, iartă-mă, când ai învățat tu în avans? lăsai totul pe ultima sută, ca mine... tu erai ca mine, vedeai lucrurile ca mine și poate mai bine încă, simțeai ca mine, înțelegeai atât cât înțelegeam și eu din lume, din oameni,erai la fel de nesuferit pe cât eram eu de răsfățată... doar că... tu n-ai iubit ca mine. altfel m-ai fi recunoscut. Mă bucur că n-ai făcut-o...
Cobor din metrou. Mi-e teamă că sunt mai tulbure decât dacă aș fi avut deja 3 examene azi...
da, mi-a expirat permisul.
nu, n-am prins control pe ratb.
examen. scris și oral. emoții, încordare, așteptare, cursuri, dureri de cap.
''Vrei o bomboană?''
''Cum te cheamă?''
''Florin. sunt clasa I''
''Mulțumesc''
Un copil cu un pumn bomboane colorate merge printre noi, cei prinși în coli de hârtie pictate în pix...

Niciun comentariu: