duminică, 24 mai 2009

Everything... is just so still



Lifehouse - Everything
Asculta mai multe audio Muzica »

Still. Everything is just so still. Ca și cum îmi țin respirația în așteptarea unui eveniment care să îmi modifice starea asta de stagnare. M-am trezit pe la 11, cu gândul că azi, mai mult ca niciodată, o să iubesc contractele speciale de drept civil. Așa a și fost. Mi-am băut cafeaua în pijamale. De fapt, încă nu m-am schimbat. Simt cum timpul de scurge într-un fel de lâncezeală caldă, plăcută.
M-am hotărât să-mi gătesc. Spanac. După rețeta bunicii. Mi-e dor de ea. Mi-e dor de mama.
Sunt o carte mult prea deschisă. Paginile se dau una după alta, lent, ritmic, fără note false… Simt că mă preling prin viață și aștept. Aștept și nici nu știu ce aștept.
Oamenii au preocupări mărunte. Parc. Grătar. Familie. Fotbal. Plajă. Vreau și eu.
Vis. Vis de catifea. Mănunchi de stele. Miros de lună. Cântece de leagăn.
Moleșeală psihică. Mi-e poftă de papanași.
Toropeală sufletească. Vreau să o împart. Sau măcar să o arunc în valurile Dunării, să o tăvălesc în mirosul de alge și de pește. Să o ascund în nisipul gri-auriu. Să o înfășor în ramurile de salcie ce atârnă, atingând luciul apei.
Am o idee somnoroasă care aleargă pe câmpul de grâu, prin dealurile ierboase, prin păduricile de salcâmi și într-o vie înflorită. Nici un parfum nu mi s-a părut mai plăcut ca acela al unei vii în mai. Sau mai relaxant.
Vreau în cireșul de mai din spatele curții. Acela în care mă urcam cu toți copiii de pe strada mea să ne bucurăm de primele cireșe.
Vreau flori. Albe. Mi-am adunat ieri un buchet mic și ciudat. Lămâiță, Mâna Maicii Domnului, trandafir, și flori de Nu-știu-ce.
Everything is just so still. Oare Pământul se mai învârte?
Ce zi e azi? Și ce lună? Ceasul ăsta e atât de stricat.
Ce nu e în regulă? De ce mă învârt în cercuri? De ce eu? De ce tu? De ce toți oamenii?
E ceva. Ceva frumos. Ceva luminos. Care face să fim eu, tu și toți ceilalți oameni. Să nu avem ce face azi. Ceva în ochii zilei cu soare de afară care mă caută.
Everything is just so still. But I like the peace and the tranquility of this instant.

Niciun comentariu: