duminică, 19 iulie 2009

Non, je ne regrette rien



Edith Piaf - Non je ne regrette rien
Asculta mai multe audio Muzica
Nu, nu regret nimic. Nici măcar situațiile contorsionate și triste. Nici lacrimile. Nici cuvintele pe care aș fi vrut să ți le spun și nu am reușit. Conversațiile se rulează în mintea mea. Decorurile se schimbă. Cortina cade. Personajele apar și dispar. Perechile se unesc și se despart.
Nu, nu regret că mi-am pierdut controlul. Am făcut-o cât de elegant am putut. Știu că nimeni nu ar fi putut să te iubească așa de mult fără să ceară nimic în schimb. Nimeni, mă auzi? Nici măcar ea. Nu, ea e acolo ca să îți amintească mereu că ești om.
Nu, nu regret că te-am urât încă din prima clipă de insecuritate pe care mi-ai servit-o ca pe un medicament care să-mi ofere imunitate. Te-am urât și am vrut să mă rup de tine. Niciodată n-am luptat cu fiecare fibră a sufletului să te rup din minte și din mine toată. Nu regret că războiul nu s-a terminat, pentru că am câștigat atâtea lupte... Dispari sub ploaia de evenimente. Te estompez sub imaginea unui spirit puternic și viu. Te șterg cu oameni și sentimente. Noi. Cântecul pe care îl ascult acum. Vechi. Amintiri din Cișmigiu și Cafeneaua Actorilor.
Nu, nu regret că am schimbat metroul la Victoriei. Ce altceva decât zâmbetul misterios și râsul strident te-au făcut să uiți unde trebuie să cobori? Tot ele și o cutie de Skittles te-au făcut să vorbești ca o moară stricată, iar eu să te privesc fermecată ca de un basm cu Feți-Frumoși și Ilene Cosânzene?
Nu, nu regret că probabil ai uitat cum mă cheamă. Nu regret că te-am lăsat să mănânci Skittles mov, preferatele mele.
Nu regret nici ciocolata cu stafide pe care ai ascuns-o pe frigider. Nu regret că îmi mai fuge pământul de sub picioare. Nu regret că dispar și apar, ca o veritabilă Femeie-Boomerang. Nu regret că mi-e dor. Nu regret nici că nu-mi pasă.
Nu, nu regret nimic. Nici pe tine, nici pe mine, nici pe noi.

3 comentarii:

Anonim spunea...

A, superba piesa! :)

răzvan cîmpean spunea...

nu regret, nu ma jelesc, nu plang...

Un copil cuminte spunea...

Edith e magnifică și tristă în același timp... Perfectă pentru cei care nu regretă, nu se jelesc și nu plâng:)